De aankomst op Sumba, of toch niet? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van suzanne denters - WaarBenJij.nu De aankomst op Sumba, of toch niet? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van suzanne denters - WaarBenJij.nu

De aankomst op Sumba, of toch niet?

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg suzanne

19 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Na een lange, maar goede vlucht van Schiphol via Singapore zijn we in Bali aangekomen. Hier hebben we 2 nachten geslapen om te wachten op de vlucht naar Sumba en bij te komen van onze jetlag. Op het vliegveld van Bali bleek dat onze vlucht naar Sumba vertraging had.Het viel uiteindelijk mee en al snel konden we boarden. Daar gingen we dan op weg naar Sumba, spannend!

Na een uur vliegen zagen we vanuit de lucht land in zicht. Ik had mijn camera al klaar en vanuit het raampje had ik de eerste foto’s al gemaakt. Het viel ons wel al op dat er veel elektriciteitsmasten stonden. Niet echt het beeld wat ik van Sumba had.Ik was zelfs een beetje teleurgesteld.Daar geland hoorde we ineens welcome op Nusa Tenggara Timur Island. We waren er nog helemaal niet! Er stapten een aantal mensen uit en weer wat andere mensen in, het leek net een bushalte.En daar gingen we weer de lucht in,nu echt op weg naar Sumba. Na nog een uur vliegen was daar eindelijk het goede eiland. Vanuit de lucht zie je dat Sumba erg droge stukken land heeft, maar ook hele groene, bijzonder om te zien. Dit voldeed al veel meer aan het beeld dat ik had! Eenmaal geland, stond Amanda van Hivos ons op te wachten. De vertrekhal en aankomst hal samen is een klein gebouwtje en de mensen staan je buiten te verwelkomen. De Bagage werd gebracht met een kar die door 1 man werd getrokken en door een raam werden de tassen neergelegd op een band van maar liefst een meter lang. Na tussen alle tassen gezocht te hebben, die ondertussen overal verspreid stonden, die van ons gevonden. Buiten werden we voorgesteld aan onze gids en onze chauffeurs. Vanuit hier zijn we naar Waingapu gereden. Alleen in de de auto zitten en naar buiten kijken was al een hele ervaring. Wat een prachtige en uitgestrekte omgeving.’S Avonds een lekker vers visje gegeten die we zelf uit een koelbox mochten kiezen. We hebben hier 1 nacht geslapen.

De volgende ochtend gingen we naar een lokaal marktje om onze boodschappen in te slaan om voor de mensen in het dorp waar we heen gaan te kunnen koken. We hadden al snel door dat hier niet echt veel toeristen komen en dat we een hele bezienswaardigheid zijn. Daarna op weg naar Weeleo. Het was 5 uur rijden en het is het dorp waar we 4 dagen gaan verblijven zonder energie.

Ik ben er klaar voor!

• 19 Juni 2012 - 16:03

Adrie Stam:

Geweldig Suzanne, wat heb je al een mooie ervaring ... ik hoop voor jou dat dit het begin is van een fantastisch avontuur ... (ben stinkend jaloers) liefs.

• 19 Juni 2012 - 16:10

Fiona:

Zo leuk om je eerste blog te lezen! Ben heel benieuwd hoe je het daar gaat hebben... :-) en of het koken lukt! Dus we zullen nog even moeten wachten op het volgende verslag! xxx veel plezier, ook van Mennold...

• 19 Juni 2012 - 18:06

Anke:

Heel veel plezier met de rimboe people :-) ben benieuwd!!!

• 19 Juni 2012 - 18:57

Sunny Benna:

Heel veel plezier en succes!

• 25 Juni 2012 - 08:58

Adrie Stam:

Ontzettend leuk om je ervaringen te lezen Suzanne. Bijzonder om te horen dat je met 'niks" heel tevreden kunt zijn. Kunnen wij in het westen nog iets van leren! Veel plezier nog en succes! Liefs.