Sumba - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van suzanne denters - WaarBenJij.nu Sumba - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van suzanne denters - WaarBenJij.nu

Sumba

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg suzanne

02 Mei 2012 | Nederland, Amersfoort

Hoi trouwe volgers en nieuwe volgers,

Het is al even geleden dat ik iets in mijn reisdagboek heb geschreven! Wel nog een aantal reizen gemaakt naar Azie, maar toen heb ik dit dagboek niet gebruikt.

Maar deze reis wordt wel erg bijzonder dus wil ik het graag weer met jullie delen! Dit wordt zo leuk en waarschijnlijk leerzaam dat dit ook vast leuk is voor jullie vrienden om te volgen. Dus als je het nog niet hebt gedaan vul dan je emailadres in en geef het door!

Wat ga ik doen? 10 dagen lang op het eiland Sumba leven met de bevolking daar. De bevolking heeft geen stroom daar en Hivos wil daarom duurzame energie realiseren binnen 10 jaar. Sumba moet een voorbeeld worden voor de rest van de wereld. Op hun facebook nog veel meer informatie!
http://www.facebook.com/expeditiesumba

Het team bestaat uit 5 expeditieleden en we krijgen in Nederland al opdrachten om ons voor te bereiden op deze expeditie! De eerste opdracht:

Kook een maaltijd voor een Sumbanees gezelschap. Hier in Nederland moeten we ons vast onderzoek doen:

•Hoe wordt er op Sumba gekookt? Wat heb je nodig en waar haal je dat vandaan?
•Welke ingrediënten heb je op Sumba tot je beschikking en hoe maak je ze klaar?
• Wat is het eetritme van de Sumbanesen?
• Hoe zeg je eet smakelijk, warm/koud, lekker/vies, gezond/ongezond, wat zijn de namen van verschillende ingrediënten?

Iemand leuke iedeen om hier achter te komen?

Tot het volgende berichtje! En ik hoop dat jullie mij/ons gaan volgen!

gr Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

suzanne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 31026

Voorgaande reizen:

11 Juni 2012 - 24 Juni 2012

Expeditie Sumba

25 Januari 2006 - 26 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: