De voorbereidingen zijn klaar, Sumba here I come! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van suzanne denters - WaarBenJij.nu De voorbereidingen zijn klaar, Sumba here I come! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van suzanne denters - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen zijn klaar, Sumba here I come!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg suzanne

12 Juni 2012 | Nederland, Amersfoort

Dag mensen,

Het is bijna zo ver! Vandaag vlieg ik naar Bali om daarna door te vliegen naar het Indonesische Sumba. Erg spannend allemaal. Maar ik ben er meer dan klaar voor!

Ik ben de afgelopen weken druk bezig geweest om het aan zoveel mogelijk mensen te vertellen wat ik ga doen op Sumba en wat Hivos wil.
Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk geld bij elkaar te sponseren voor een biogasinstallatie. Hiermee kan een hele boerenfamilie de mest van hun dieren omzetten in groene energie. (Je kan nog steeds sponsoren op www.hivos.nl/suzanne)
Ik heb al mijn vaccinaties en medicijnen gehaald.Dus laat maar komen die prikkende muggen, bacterien en virusjes!
heb ik interviews gegeven voor in de Viva, de Amersfoort Nu en De Amersfoortse Courant. Erg leuk allemaal die voorbereiding! Maar nu komt de expeditie zelf echt dichtbij!

Ik krijg vaak de vraag van vrienden, familie, collega's en van andere mensen, wat ik ervan verwacht. Een erg lastige vraag... Ik ga ervaren hoe het is om te leven zonder stroom. Het is voor ons terug in de tijd. Voor 70% van de bevolking daar is het dagelijkse leven. We gaan ook mensen bezoeken die wel stroom hebben om het verschil te ervaren. Maar wat kan je verwachten? Ik zit nu met mijn laptop op mijn schoot, de televisie op de achtergrond aan en mijn mobiele telefoon naast me om af en toe een watsapp te sturen. Dat kan in ieder geval niet!

Ik stelde mij zelf ook die vraag toen ik mijn tas ging inpakken. Wat kan ik verwachten, wat ga ik daar doen en wat neem ik dus allemaal mee?
-We gaan op het land werken zonder machines, dus oude kleding meenemen.
-We moeten water halen en hout sprokkelen om op te koken, dus wandelschoenen ingepakt.
-Het is warm op Sumba, zo'n 30 graden, dus truitjes met korte mouwen. Maar het is ook een moslim land dus ook weer niet te bloot.
-Het schijnt 's avonds flink af te koelen, dus ook een vest.
-We slapen bij een boerenfamilie in een traditioneel dorp en huis. Moeten we op de grond slapen of hebben we een matras? Dus toch ook maar een matje meenemen en een lakenzak.
-De medische zorg is vast ook anders dan dat wij gewend zijn! Wat ik als eerste had ingepakt zijn dan ook malariapillen, Deet, diarreeremmers, zonnebrand, desinfectie voor je handen en andere medicijnen en toiletspullen.

En dit allemaal in 1 tas die niet meer dan 15 kilo mag wegen, want we maken een binnenlandse vlucht van Bali naar Sumba.

Maar ook deze voorbereiding is gelukt! Dus wat het ook gaat worden, laat maar komen die expeditie! Ik heb er zin in!! Sumba here I come!

Wil je zelf ook helpen ga dan dus naar www.hivos.nl/suzanne.

Volg mij ook op www.facebook.nl/expeditiesumba.

Mijn volgende bericht zal vanaf Sumba zijn! Tot dan!

Groeten Suzanne

  • 12 Juni 2012 - 07:24

    Anke:

    Hi Suus, heel heel heel veel plezier, ik verwacht dat je een ervaring gaat meemaken, die maar weinig mensen in hun leven mogen ervaren.

    Terug naar de basis, ik denk dat je veel zult nadenken over je leven hier.
    En dankbaar zult terugkeren voor alles wat we hier hebben.

    Heel veel succes en tot snel. xxxxx

    P.s. Bereid wat meditatie voor, voor als je even wilt afschakelen.

  • 12 Juni 2012 - 09:04

    Robin En Dana:

    Hé Suzanne,

    WAAHHH echt gaaf wat je gaat doen en waar je je voor inzet! Helemaal leuk!! Super spannend! Heel veel succes!

    Groeten van ons!

  • 12 Juni 2012 - 10:09

    Nicole:

    Met spanning en interesse volg ik je weblog! Enjoy!

  • 12 Juni 2012 - 17:34

    Laura En Nils:

    Wat leuk om te lezen hoe je bezig bent geweest met de voorbereidingen. Wij wensen je heel erg veel succes en plezier daar. Het is vast niet altijd makkelijk, maar wel een unieke belevenis! We hopen dat je kunt genieten daar.

    Liefs

  • 13 Juni 2012 - 16:08

    Ina Crommelin:

    Hallo Suzanne,

    Heel veel succes. Geniet ervan!

  • 14 Juni 2012 - 14:16

    Fiona:

    Hey Suusje! Denk echt veel aan je! Hopelijk kun je tussendoor nog even een verslagje uitbrengen :-) of meer dan 1 keer.. ben benieuwd hoe 'streng' de organisatie is ;-)

    Dikke knuffel van ons

  • 17 Juni 2012 - 10:03

    Adrie Stam:

    Heel veel succes Suzanne ... geniet van de eenvoud!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

suzanne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 31030

Voorgaande reizen:

11 Juni 2012 - 24 Juni 2012

Expeditie Sumba

25 Januari 2006 - 26 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: